Opbrengst actieweek Brusselse Poort

Zaterdag 8 november was de ‘Grande Finale’ van de Pimma-actieweek in Winkelcentrum Brusselse Poort, waarbij een recordbedrag van €9126,45 werd opgehaald. Dit bedrag komt geheel ten goede aan de bouw van de 10e school in Midden-Amerika.

_VGP1790Vorige week vond de tweede actieweek van Stichting Pimma plaats in Winkelcentrum Brusselse Poort. Zaterdag 8 november was de grote finale-dag waarbij o.m. Beppie Kraft, Frans Theunisz en de cast van ‘t Mestreechs Volleks Tejater het winkelend publiek onderhielden en hen uitnodigden voor €2,- een draai aan het Rad van Fortuin te geven en zo Pimma te steunen. Musicalster Manouk Pluis reikte samen met Beppie Kraft de hoofdprijs uit. Mevrouw Kuijpers-Vries uit Maastricht won 1 minuut gratis winkelen bij Albert Heijn én twee VIP-arrangementen voor de musical ‘Puun m’ch prij’ van ‘t Mestreechs Volleks Tejater in het Theater aan het Vrijthof.

Daarnaast waren er verschillende activiteiten voor kinderen waaronder de Wereldse loomwedstrijd “Creëer een band met kinderen uit een ander land.” Kinderen t/m 14 jaar konden hun mooiste creaties inleveren en maakten zo kans op een mooie prijs. Wethouder Mieke Damsma reikte een heel bijzondere prijs uit aan de winnares van de wedstrijd Inge de Bruijn; de speelplaats van de tiende school krijgt haar naam. Alle gemaakte loomcreaties worden verstuurd naar schoolkinderen in Midden-Amerika.

Maison Blanche Dael, dat in 2006 samen met Pimma een school in Guatemala heeft gebouwd, doneerde tijdens de actieweek €1000,- ten behoeve van de nieuwe school.

De Brusselse Poort heeft een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst met Stichting Pimma. Het bestuur van het winkelcentrum hecht er waarde aan om maatschappelijke organisaties te ondersteunen bij hun activiteiten. In 2013 werd de school ‘Escuela Avestruz’ geopend die mede tot stand is gekomen dankzij sponsoring van het winkelcentrum. De komende drie jaar organiseren Pimma en de Brusselse Poort in november een actieweek.

Deel dit bericht:


Pimma